marți, 28 iulie 2009

Dermatita atopica la copiii mici

Dermatita atopica e o problema cu care se confrunta foarte multe mamici, inclusiv eu. Sincera sa fiu, am intrebat-o pe mama de chestia asta, si a zis ca pe vremea cand eram eu mica era o problema foarte rara (cred ce spune, pentru ca e in contact - aproape - direct cu domeniul medical).

Dermatita atopica este de fapt o alergie, care se manifesta incepand cu varsta de 3 luni , si arata o predispozitie a copilului spre diferite alte alergii (inclusiv astm ,rinita alergica etc). Se manifesta prin eczeme care apar pe fata, trunchiul si bratele copilului, insotite sau nu de mancarimi (in cazul lui Matei se vede destul de bine in poza cam cum aratau bratele lui pe la 3 luni, si asa a tinut-o pana pe la 8 luni, plus trunchi fata-verso).

Doctorii dau vina pe factorul genetic, asa cum de altfel mi-a spus si mie pediatrul. Numai ca dupa sapaturi in 3 generatii de ambele parti am ajuns la concluzia ca la noi in familie suntem complet nealergici. Si atunci de unde avea Matei dermatita?
Pai partial de unde au si toti copiii din ziua de azi gramezi de alergii si astmuri - din aerul poluat, praf, acarienii din aer. La care se adauga mancarea imbaiata bine in pesticide si hormoni de crestere. La care se toarna gaz peste foc si niste sapunuri foarte chimice (preferabil Mustela, si asa au o gama pentru pielea atopica, care nu are parfum, in rest tot un cocktail de chimicale).

Cum deocamdata stam in Bucuresti si ne asumam aerul poluat, aici nu prea avem ce face (tot ma mut eu pana la urma). In ceea ce priveste mancarea, am observat pe la 6-7 luni ca atunci cand nu-i dadeam piureul de legume cu carne se estompa eczema. Asa ca m-am apucat si am scos pe rand din supa mai intai carnea, ea fiind cea mai suspecta, si apoi fiecare leguma (desi morcovul, dovlecelul si conopida chiar au un potential inexistent de a produce alergii). Bineinteles, fara rezultat. Asa ca m-am apucat sa-i dau borcanele bio.. si, minune, in cateva saptamani nu mai avea Matei nici urma de dermatita.
Interesant e ca daca statea o zi-doua la maica-mea, care ii facea supa in casa, imediat reveneau bubitele (dar nu la fel de intens). Si, la fel de interesant, dermatita a aparut cand era hranit exclusiv la san, ceea ce inseamna ca alergenii aia treceau de la mine la el.

Acum am revenit la mancarea facuta in casa, asta ca sa nu falimentam, ca el se da in vant dupa borcanele (de fapt daca ma gandesc bine probabil ar manca si pietre in lipsa de altceva, n-am mai vazut asa copil mancacios - asta ca sa ma laud, desi nu cred ca am vreun merit in afara de cel de a face copii cu un barbat la fel de nemofturos ca si mine, asa ca n-are cu cine semana sa nu vrea sa manance). Acum insa are 1 an si 2 luni si nu mai face alergie la nimic. Sper..

LATER EDIT: Acum Matei are 4 ani jumatate, are o sensibilitate la frig, in sensul ca iarna i se usuca pielea foarte tare si trebuie dat in fiecare zi cu creme foarte emoliente (untul de shea a ramas de baza). In rest nu are alergie la niciun aliment si niciun alt tip de alergie.
Intre timp i s-a nascut si surioara, Miruna, care a facut un puseu de DA dupa vaccinul de 2 luni, a fost toata o eczema din cap pana in picioare, intre timp i-a trecut. Nu am facut decat sa o spal cu o spuma bio foarte usoara si  sa o dau de 2 ori pe zi cu aceleai creme emoliente pe care le folosesc pentru Matei (pe baza de unt de shea). Acum stau cu emotii ca la vaccinul de 4 luni sa nu patim acelasi lucru, daca se intampla la fel ma gandesc serios sa nu o mai vaccinez.

54 de comentarii:

  1. Am citit un articol interesant despre astm, alergii, dermatite. Unii cercetatori au ajuns la concluzia ca un vinovat ar putea fi .. "supraigienizarea" , adica spalatul, dezinfectatul si sterilizatul excesiv. Asta deoarece a crescut alarmant de mult numarul cazurilor de astm la copii - si culmea, nu in tarile subdezvoltate ci in tari cu un nivel de trai ridicat, in medii educate.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Cred ca e adevarat, supraigienizarea inseamna neexpunere la microbi, factori de mediu, adica imunitate scazuta, adica reactii alergice sau boli. Pacat ca mamele nu inteleg, asta si alimentatia gresita pot transforma un copil normal intr-unul foarte bolnavicios. Si dup-aia e de vina soarta :)

    RăspundeţiȘtergere
  3. Ce scumpic!!! Parca se pregatea sa va dea vreo doi pumni "de ce ma cresteti in Bucuresti?" MD

    RăspundeţiȘtergere
  4. Hihi. Welcome back, nu stiam unde ai disparut. Concediu?

    RăspundeţiȘtergere
  5. Nope, mai e pana la concediu, doar ca n-am avut nimic de comentat :) MD

    RăspundeţiȘtergere
  6. F.interesant articolul tau si din pacate de actualitate! Ma intereseaza pt ca si eu am un bebelus, eu am probleme din copilarie cu eczema, dermatita atopica, rinita alergica si sper din toata inima ca bebelusul meu sa nu ma mosteneasca. Dar da, toate chimicalele care ne inconjoara, mancarea plina de substante artificiale, toate legumele si fructe (pe care culmea unii le considera asa sanatoase " eu mananc sanatos, nu mananc decat legume si fructe"---nu ma refer la cele ecologice/organice) au facut dezastrul asta. Multi ignoranti nu realizeaza, dar la nivel de tara dezvoltata, intens industrializata este un DEZASTRU ce se intampla. Consecintele se vor vedea mai incolo, desi unele incep sa se vada. Am avut ocazia sa lucrez in SUA in sectie de Pediatrie si m-am ingrozit cand am vazut ca majoritatea copiilor au cate o manifestare alergica, daca nu mai multe. Cand vezi copii de cativa anisori ba cu eczeme, ba cu astm, incepi sa te intrebi: DE CE??? Nu cunosc date concrete si reale despre situatia din Rom la acest capitol. As fi chiar curioasa sa aflu.
    Da, mai aud mame care fac o obsesie din fiertul sticlelor bebelusului si spalat zilnic si uns din cap pana in picioare cu te miri ce. Bebelusii sunt curati ei de felul lor:), nu trebuie agresati cu atata apa si sapun, iar pe de alta parte nu exista niciun studiu recent demn de luat in considerare care sa arate ca exista un beneficiu dpdv al fiertului de sticle si tetine. Nu exista! Atata timp cat copilul e imunocompetent, nu e prematur, trebuie expus si nu trebuie exagerat. Suntem vesnic inconjurati de bacterii si virusuri, asta e lumea in care traim si trebuie sa ne adaptam cum putem. :) Ce putem face e sa mancam sanatos, sa avem un stil de viata adecvat ca sa ne intretinem imunitatea. Tot din Romania, am citit adevarate isterii referitoare la piureurile cumparate in borcanse(eu acum vorbesc de cele sanatoase, organice), cum ca cele facute acasa SUNT MAI BUNE SI MAI NU STIU CUM. Da, sunt, atata timp cat ai legume si fructe ecologice, daca n-ai, atunci clar e mai sanatos piureul din borcanas daca e certificat organic/ecologic (stiu, in Romania pretul e piperat rau). Eu as recomanda mamicilor sa citeasca literatura de specialitate americana, gasesti lucruri f. interesante referitoare la bebelusi si de maxima actualitate, multe din ele total diferite de ceea ce iti spune pediatrul in Romania si pe care eu le consider mult mai logice si corecte.
    Iti doresc multa sanatate tie si bebelusului tau!
    Anamaria:)

    RăspundeţiȘtergere
  7. Da, Anamaria, si eu primesc in continuare gramezi de priviri acuzatoare, mi s-a spus chiar ca sunt o mama denaturata si nu-mi ingrijesc copilul bine pentru ca i-am dat o perioada borcanase (bio). Cand le spun ca asta mi-a rezolvat problema cu dermatita si ca legumele din piata sunt pline d epesticide (nu mai vorbesc de cele din hipermarketuri, de acolo oricum nu cumpar), nu stiu ce sa mai zica, dar o dau inainte cu mancarea facuta in casa e mai buna. Nu si daca e facuta de mine :)))

    RăspundeţiȘtergere
  8. Eu fac piureuri acasa pt ca am posibilitatea sa cumpar multe legume si fructe organice. Nu sunt asa ieftine, dar bebelusii nu mananca atat de mult incat sa devina extrem de scump. Cu toate astea nu gasesc chiar tot organic. Am vazut in schimb borcanase cu mancare organica, am citit ingredientele si sunt super, adica chiar ce ai avea de comentat?:) Da, ca sunt prelucrate la temperaturi ridicate spre a nu se altera, dar oricum sunt procesate sanatos si facute din ingrediente certificate. Pireurile care le fac, le congelez in tavite de pt cuburi de gheata si apoi le transfer in recipiente de sticla rezistente in congelator. Nu orice merge congelat, trebuie respectate niste reguli stricte de manevrare si incalzire, dar e o metoda excelenta si economicoasa si f buna pt mamicele care lucreaza. Ca tot citisem si despre asta o alta isterie:) pe un forum si spun din nou, nu exista dovada clara stiintifica ca vitaminele sau alte principii sunt afectate de congelare in mod semnificativ, desi stiu ca mama, bunica si matusa stiu altfel.:)In plus rolul pireurilor la cateva luni e de familiarizare mai mult cu noile gusturi si texturi, copilul nu creste practic din aceste pireuri. Laptele e sfant, mai ales cel de mama! Da, pireurile aduc si ele principii nutritive, dar laptele e lapte!:)Congelarea mie imi salveaza si banisori, mai ales ca prefer sa cumpar organic si nu merg zilnic in magazinele organice, asa ca imediat ce cumpar legumele si fuctele, le prepar in principal la aburi sau coapte in cuptor in coaja lor si le introduc cat mai repede in congelator. Asta e daca nu locuiesc la tara, sa arunc o mana dupa un mar si alta dupa un dovlecel in gradina mea!:)
    Oricum fiecare mama vrea ce e mai bun pt copilul ei!
    Anamaria:)

    RăspundeţiȘtergere
  9. Cred ca o sa te dau de exemplu de acum inainte :)

    RăspundeţiȘtergere
  10. Si fetita mea a avut probleme cu dermatita atopica, in vremea bebelusiei. Au inceput pe la 3 luni, apogeul fiind atins cam pe la 5-6 luni, cind nu te puteai uita la ea fara sa-ti vina sa-i plingi de mila. In perioada aceea era alaptata exclusiv. Am incercat si eu sa tin un oarecare regim, am fost urmariti de un dermatolog, care pina la urma ne-a facut o trimitere la un homeopat. Ei bine, tratamentul homeopat chiar a rezolvat problema! Acum fetita mea are 1 an si 10 luni si o piele super curata (exceptind urmele varicelei facute de curind, care oricum trec). Poate sa luati in calcul si un tratament homeopat, in cazul nostru a ajutat, si indraznesc sa-l recomand.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Nati, multumesc pentru idee, sunt sigura ca va fi de folos. Eu cu Matei nu mai am probleme de cateva luni, din fericire.

    RăspundeţiȘtergere
  12. Pentru Nati as vrea sa o rog sa trimita mai multe detalii despre tratamentul homeopat m-ar ajuta tare mult si pe mine...

    RăspundeţiȘtergere
  13. Am un bebe de 8 luni baietel si de la 2 luni ne luptam cu o forma foarte urata de dermatita.Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ati putea incerca si o cura de cateva luni cu gel de aloe vera si alte produse care le-am incercat si eu.De copil mic aveam alergii care parintii mei nu le-au luat in serios,am avut o viata plina de alergii si fara sa stiu de la ce,am ajuns la stadiul de a fi diagnosticata cu astm,citind pe net mi-am dat seama ca e vorba despre dermatita atopica,am 34 de ani ,doi baieti cu aceleasi simtome,ajungand si la spitalul de copii cu cel mic,dar nu mi-a spus nimeni de aceasta boala.Spre fericirea mea am cunoscut o femeie care mi-a recomandat unele produse si a trecut un an de zile de cand nici macar o pata nu mai avem pe corp,nu mai spun ca la mine s-a ajuns la astm,care acum il controlez cu aceleasi produse naturale.Multumesc d-nei Sofia ca mi-a adus sanatatea in casa mea.

      Ștergere
  14. Nati a fost foarte prompta cu raspunsul. Datele despre doctorita le gasesti aici: http://www.similimum.ro/200811118/gratiela-nitu.html

    RăspundeţiȘtergere
  15. Si noi am avut mari probleme cu dermatita atopica. Bubitele au aparut imediat cum ne-am mutat in casa noua, proaspat gletuita si zugravita. Precizez ca baietelul avea 3 luni, iar doctorul dermatolog ne-a spus ca factorul declansator a fost praful foarte fin de glet. Ne-a recomandat un unguent pe baza de cortizon numit Elocom. Sincer face minuni insa,mi-am dat seama ca folosit in exces nu este deloc sanatos. Asa ca am apelat la produse naturiste pe baza de Aloe Vera de la firma Forever. Intr-o luna si jumatate petele au disparut definitiv(am inceput tratamentul pe 5 mai, iar petele au disparut pe la mijlocul lunii iunie). Nu imi venea sa cred. Si de atunci nu i-au mai aparut. Daca va confruntati cu aceasta problema nu ezitati sa va interesati si sa folositi aceste produse. Nu sunt mai scumpe fata de cele din farmacii si mai presus de orice nu au efecte adverse.Sanatate voua si bebeilor!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Multumesc pentru comentariu (pacat ca nu te-ai semnat :), e bine ca postul asta aduna cat mai multe solutii de la mamici care au avut aceasta problema. Am un singur comentariu de facut, e bine ca produsele Forever sunt eficiente, insa personal nu imi place de ei pentru ca le promoveaza ca naturale, si la ce ingrediente nocive au in ele numai naturale nu sunt. Revin la povestea cu cititi eticheta :)

    RăspundeţiȘtergere
  17. Ramona ma numesc si sunt din Ploiesti.Am simtit nevoia sa povestesc cum am scapat de dermatita atopica deoarece am fost distrusa cand alergologul la care m-am prezentat cu Alex a ridicat din umeri si ne-a spus ca e prea mic pentru un tratament din farmacie(asta se intampla in noiembrie anul trecut). Dermatologul ne-a prescris Elocom si l-am folosit de doua ori. Intr-adevar face minuni, in 4-5 zile petele dispareau complet, insa daca intra intr-o camera proaspat zugravita, se umplea de pete.Parca era un cosmar, o vraja. Ajunsem sa intreb prietenii pe care doream sa ii vizitez daca au glet pe pereti.Doctorul ne-a spus ca scapam de dermatita pe la 3-4 ani, sa avem nervi de otel si sa ne obisnuim cu gandul ca nu va fi un copil ca oricare altul. Nu vreau sa fac reclama produselor,dar le-am incercat si am obtinut rezultate minunate.Stiu ce simte o mama cand vede ca are o problema copilul ei(eu una am fost distrusa in perioada aceea, mai ales ca e un copil mult asteptat).Repet ca nu e reclama la produse pentru ca nu am niciun interes, povestesc din inima deoarece aceste forumuri mi-au alinat suferinta in acea perioada.

    RăspundeţiȘtergere
  18. Am o fetita de 5 ani si 8 luni. Am avut de mica probleme cu ea, ii apareau pete rosii pe fata pe la 1 an si ceva, dar ii dispareau de la sine a doua zi.Am mers la dermatolog si mi-a dat verdictul..dermatita atopica. Acum, in vara, i-a aparut cateva bubite mici rosii, i-am dat Ketof dar seara deja se facusera f. mari. Am mers la urgenta si i-a administrat Hidrocortizon intravenos. I-a disparut ce-i drept in 5 min. am facut 3 zile de tratament. Iar acum cateva zile, i-a aparut din nou. Am mers la medic, la urgenta si i-a dat Prednison pastile si Flonidan sirop. I-am dat exact cum mi-a prescris dar bubitele ii dispareau si apoi reapareau si pe alte zone(maini, picioare)-ea avand numai pe obraji, barbie si fundulet. Astazi, am mers cu ea la un medic alergolog si mi-a spus sa intrerup acest tratament si mi-a prescris Hidrocortizon unguent 0,1%, elocom si inca o crema dupa baie Exomega. Sper sa fie bine k nu mai stim ce sa facem. Dak stiti cumva vreo clinica de alergologie sau ceva unde se pot face teste, nu stiu... as fi bucuroasa sa aud. Va multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Andreea, sincer incearca un tratament alternativ (homeopat) este enorm de mult cortizon care nu e bun nici pt adulti cu atat mai putin pt un copil atat de mic.

    Si noi ne confruntam cu aceasta problema si acum doar ce mi-a facut un puseu f urat fara sa reusesc sa depistez de la ce. La 2 luni a facut prima eruptie, era alaptat, am avut f mare grija la alimentatia mea. Apoi facea de la ou, dupa un an nu a mai facut de la ou, toata vara am fost zilnic la plaja, nu a mai avut nimic (apa de mare ajuta f mult in privinta asta) si acum de cateva zile iar i-a erupt pe picioruse fara sa imi pot explica de la ce si mooooor...

    RăspundeţiȘtergere
  20. Am si eu un bebe de 6 luni cu o dermatita atopica diagnosticata la o luna dar care a explodat efectiv dupa vaccinul de la 2 luni, au trecut deja 4 luni si copilul meu este inca cu dermatita pe fata urata, intrebarea mea este voi ati vaccinat copilul cu vaccinurile obligatorii in perioada eruptiei ca eu nu i l-am dat pe cel de la 4 luni ca a fost cu petele pe fata si pe gat non stop nu am avut o perioada de pauza parca nu se mai termina. De cand am inceput diversificarea mai tare a explodat acuma am intrerupt-o ii dau doar lapte si ii mai estompata dar nu a trecut. Cat pot sa mai aman vaccinul??? ca mi s-a recomandat sa il fac cand nu are eruptie. Astept pareri referitoare la vaccinare. Multumesc mult.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai vaccinati copilul.....nu sunt bune vaccinurile de nimic,dimpotriva,slabesc foarte tare sistemul imunitar,ca sa nu mai vb despre tampeniile care le contine.Poti sa verifici,din ce in ce mai multa lume nu/si mai vaccineaza copii,aceasta industrie a vaccinurilor trebuie sa ia sfarsit.Intra pe www.viataverdeviu.ro.De fapt sunt f multe site-uri care sunt impotriva.Cat despre dermatita,eu am intrat pe forum sa caut o solutie :)

      Ștergere
  21. Vad ca nimeni nu a raspuns mesajului meu din 2 decembrie chiar nici o mamica (care are copil cu dermatita atopica) nu a avut copilul cu eruptie in prag de vaccinare??? a amanat vaccinarea a vaccinat copilul???si daca la vaccinat eruptia s-a extins a fost mai urata? astept cu nerabdare raspuns de la mamici cu experienta in domeniu :) va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  22. Cred ca medicul ar trebui sa spuna daca sa faceti vaccinul sau nu, eu personal nu am auzit de la nimeni sa se fi amanat vaccinul din cauza eruptiei, vaccinurile obligatorii se fac dupa o schema care ar trebui cat de cat respectata, dar, repet, ce stiu eu sau alte mamici nu e relevant pe langa ce zice un doctor. Pediatrul ce spune?

    RăspundeţiȘtergere
  23. Multumesc der raspuns. Pediatrul mi-a zis ca ar fi indicat copilul sa fie sanatos la vaccinare adica sa nu aiba eruptie in momentul vaccinarii de aceea am tot amanat ca noi suntem cu eruptie de la vaccinul de 2 luni nu am avut nici macar o zi de pauza. Am vrut sa vad alte mamici cum au procedat in cazul copiilor cu dermatita in eruptie.

    RăspundeţiȘtergere
  24. am citit blogul si m-am uitat la photo care arata exact ca baiatul meu, Mateo. Are 5 luni jumate si are aceasi problema ca Matei. Am mers la un doctor pedriatric de medicina chineza si mi-au dat niste ceaiuri care nu prea ajuta. Eu il alaptez la ora actuala si ii prepar doar mancare organica. Iam cumparat si mancare in borcanele, baby food organic dar nici asta nu ajuta. Ai putea sa-mi spui ce brand de baby food i-ai dat?
    ironwoodholistic@gmail.com

    RăspundeţiȘtergere
  25. Persida, i-am dat Hipp, ca asta se gaseste pe aici, dar a durat ceva pana i-a disparut, nu imediat. Poate e o problema si cu ceva din alimentatia ta care ajunge la el prin lapte. Teoretic cauza e interna, deci tot in alimentatie trebuie cautat.

    RăspundeţiȘtergere
  26. am un baietel de 1 an si o luna cu dermatita atopica de la 2 luni dobandita genetic primul vaccin i-a declansat insa boala si de atunci ne luptam cu ea.pentru anoni,noi am amanat toate vaccinurile pentru ca nu am putut sa le facem fiind in perioada eruptiei daca vrei sa iti spun mai multe ai aici adresa mea de mes. nana_badea@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
  27. da intradevar dupa vaccin eruptia va fi mult mai urata asa s-a intamplat la noi

    RăspundeţiȘtergere
  28. Nati as dori tare mult sa discut cu tine despre tratamentul homeopat. Am si eu un baietel care face luna asta un an. Am fost diagnosticati cu dermatita atopica de la 4 luni imediat dupa ce am facut vaccinul Rotarix. Apropo mamici, sa nu faceti copiilor vostrii acest vaccin ca e un dezastru. Acum suntem intr-o eruptie tare urata si dr. ne-a interzis lactatele. Dar degeaba ca boala si-a facut de cap de aproape 2 luni. Inca ne chinuim si nu ii dam de cap de loc.
    Poate ne ajuti tu Nati. Numai o mamica care trece prin ce trecem noi acum ne intelege foarte bine. Mailul meu este miba27@yahoo.ca
    Astept raspuns.

    RăspundeţiȘtergere
  29. Nati am si eu o rugaminte si anume sa vorbim despre tratamentul homeopat. Baiatul meu are 1 an si ne chinuim tare mult cu dermatita atopica. Adresa mea este miba27@yahoo.ca

    RăspundeţiȘtergere
  30. Buna, ma numesc Ramona si am un pui mic de 5 luni. Vaccinul de la 4 luni a declanast o eruptie urata de dermatita atopica. Azi am fost la homeopat sa vedem ce va fi. Am fost sfatuita sa nu-i mai fac vaccinurile obligatorii. Oare cum voi rezolva cu caminul, scoala cand va fi timpul?

    RăspundeţiȘtergere
  31. am o fetita de 3 luni jumate cu dermatita atopica va rog sa-mi recomandati ceva care sa-i amelioreze starea, de la produse de igiena la detergenti de rufe. va multumesc anticipat(alinaalis@yahoo.com)

    RăspundeţiȘtergere
  32. baietelului meu i s-a instalat dermatita atopica pe la 2 luni mai intai pe fata iar la 4 luni s-a extins pe tot corpul. in plus avea si sprainfectie pe fata si brate si se scarpina ingrozitor, nici nu putea dormi. a urmat un tratament homeopat si dupa doua luni nu mai avea nici urma de dermatita. tratamentul a fost foarte simplu de urmat, foarte ieftin si bine tolerat de copil. cautati un dr homeopat bun, care recomanda un singur remediu o data. noi folosim detergent pentru bebelusi, sampon topfer,dar de creme nu mai avem nevoie deloc. pana sa-si faca efectul tratamentul homeopat, am folosit gama trixera de la avene ca mai atenua mancarimile. si la el vaccinurile provocau pusee la inceput, dar acum le tolereaza bine, nu ii mai apar bubite. dr homeopat nu ne-a recomandat sa renuntam la vaccinurile obligatorii. noi mergem la dr. gratiela nitu si suntem foarte, foarte multumiti.

    RăspundeţiȘtergere
  33. buna.baiateu meu are acum 2 ani jumate.de la 5 lunine luptam cu dermatiyta.am folositf.multe creme de la pediatru si de la farmacie...toate cu efect de scurta durata-mereu reapareau acele bubite si niste mancarimi ingrozitoare.am avut multe nopti albe din cauza lor si inca mai avem.doar pe timpul veri a fost mai bine
    .iar acum arata jalnic,e plin de pete pe tot corpul,nu mai stiu ce sa fac.

    RăspundeţiȘtergere
  34. nimic nu e bun am incercat tot si acum sa agravat

    RăspundeţiȘtergere
  35. as dori un tratament pentru baietelul meu de doi ani as vrea sa ma ajutati va rog

    RăspundeţiȘtergere
  36. Din cate am vazut eu la dermatita atopica a functionat asa: hidratarea zonelor cu probleme pentru scaderea disconfortului (recomand untul de shea), tratament homeopat, inlocuirea alimentelor potential contaminate cu unele bio sau din sursa sigura.

    RăspundeţiȘtergere
  37. am si eu un baietel de 8 luni, care la 4 luni a fost diagnosticat cu dermatita atopica.tratamentul a fost urmatorul:acid boric(pot sa spun ca a fost nemaipomenit) si advantan milk.cu acidul boric il tamponam de 3-4 ori pe zi pe obrajori iar advantanul il foloseam in strat foarte subtire o singura data pe zi, max 3 -4 zile.rezultatele au fost spectaculoase.
    am observat zilele acestea ca i-au aparut in acelasi loc alte vezicule, dar dr mi-a recomandat o crema de la bioderma, se numeste Atoderm PO Zinc, care da rezultate.
    intr-adevar, mancarea este vinovata ptr revenirea dermatitei.aveti grija la alimente si mai ales la proteina animala.
    mi s-a spus de la spital sa nu ii dau copilului smantana, unt, cacao foarte mult timp.nu este cazul acum, dar trebuie avut in vedere.totodata mi-au recomandat sa ma feresc de fructele exotice.incercati supe de verdeturi de la noi, dar aeti grija de unde le achizitionati.
    cazurile mai grave sunt foarte periculoase.am intalnit o fetita care a avut o forma destul de urata si care la doi ani a dezvoltat astm.asa ca nu este de jucat!voi urmari tot ceea ce scrieti aici, in ideea ca sunt medici in tara asta care gasesc solutii ptr bebeii nostri.

    RăspundeţiȘtergere
  38. Pentru cei care vor sa scape de aceasta afectiune cititi comentariul nr 24 de aici: http://www.astrocafe.ro/articole/articole-19/articol-argila_albastra_si_beneficiile_ei-1044 ; Marturia este adevarata si poate fi confirmata ;

    RăspundeţiȘtergere
  39. matei de la varsta de 6 saptamani s-a confruntat cu o dermatita urata doar pe fata.Am incercat cu Advantan milk.Trecea pentru o bucata de timp, iar revenea.8 luni am crezut ca nebunesc.Sotul meu are aceeasi problema pe mâini doar iarna.Din martie am inceput sa folosesc o crema de la AVENE-Petriatril.O luna l-am dat de 3 ori pe zi.Din aprilie a disparut.Am fost la mare,nimic.La 1 octombrie am facut vaccinul de un an.In 20 octombrie au aparut bubitele doar pe fata.Acum ne dam din nou cu Pedriatril.Se pare ca mergem spre bine...

    RăspundeţiȘtergere
  40. Ma bucur pentru mamicile care au scapat de dermatita atopica (DA). Baietelul meu a facut o forma grava de DA dupa vaccinul de 2 luni. Era tot o exema, de la scarpinat pe obrajori avea locuri cu rani deschise. Mai avea si alte zone care supurau, dupa exudat am vazut ca avea Stafilococ auriu...un cosmar. Am facut o perioada tratament alopat, cand am vazut ca nu ajungem nicaieri, am cautat alternative. Tot la tratamentul homeopat am ajuns. Acum la 2 ani si 3 luni pielea este aproape perfecta, dar in schimb avem o gramada de alergii alimentare si respectam un regim alimentar sever. Marea ne-a facut bine si in primul, si in al doilea an. Si acum urmam tratamentul homeopat. As vrea sa stiu de la mamicile care s-au confruntat cu aceasta problema, daca bebelusii au ramas cu vreo forma de alergie?
    Tina

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tina, am scris un later edit la articol cu experienta mea ulterioara. Matei n-a ramas decat cu o sensibilitate la frig, cum scade temperatura sub 15 grade cum i se usuca pielea groaznic. In schimb sora lui a facut DA tot dupa vaccinul de 2 luni si astept sa vad ce se intampla la cel de 4, daca face la fel ma gandesc serios sa nu o mai vaccinez.

      Ștergere
  41. si noi ne confruntam cu DA dupa vaccinul de la 4 luni, drept pt. care dupa 6 luni, am oprit vaccinarea. Acum Alex are 2 ani si se pare ca de cand s-a racit afara au revenit iar bubitele, in special pe picioare...incercam s-o tinem sub control cu ulei de sunatoare, de mai multe ori pe zi si se pare ca nu se extinde, dar nici nu dispare....o sa incepem si un tratament homeopat si sper sa functioneze...Sanatate multa va doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  42. oliviuta nu mai vaccina copilul daca deja a avut o reactie alergica urata la vaccin cine stie ce risti sa pateasca. Si a mea are DA o forma usoara, banuiesc ca e de vina vaccinul din matern, eu nu am mai vaccinat-o deloc dupa (nu stiam la vremea respectiva de legatura dintre cele2) a fost instinctul meu/

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu e numai copilul meu, iar la prima sugestie ca as vrea sa n-o mai vaccinez s-a uitat toata familia la mine ca la o nebuna de legat, plus medicul de familie care e matusa sotului.. care nici el nu vrea sa auda. Daca face reactie si dupa cel de 4 luni sa zicem ca as avea mai multe argumente, sa vedem.. daca nu, nu :(

      Ștergere
    2. salut, am un baietel de 5 luni ,dupa vaccinul de la 4 luni a inceput sa-i apare mici bubite pe fata si picioruse dupa care s-a umplut pe spate, burtica, si pe scalp cu pete rosii, azi am fost la al 4-lea medic care a dat verdictul dermatita atopica. am inceput cu medicul de familie acolo am primit o crema care a avut efect=0, urmatorul drum la dermatolog unde ni-sa spus ca e o banala iritatie, am primit o alta crema care la fel nu a avut nici un efect , din potriva parca bubitele se inmulteau avea spatele complet rosu de bubite ,am ajuns la pediatru la cabinet particular unde alta poveste, ci-ca ar fi o dereglare a florei intestinalesi sa-i dau probiotic de la jarrow( 85 ron) si sa-l dau cu lotiune de la A-derma Exomega, toate bune si frumoase pana azi cand dupa somnul de la ora 2 sa trezit cu bubite pe toata fata, m-am speriat ca ce ma fac cu el am luat telefonul si am sunat o prietena care are si ea bebe mic si prin ea am ajuns la o doama Dr foarte draguta care m-a linistit ca nu sunt singura in aceasta situatie,si ca majoritates bebelusilor fac dermatita atopica . am primit niste picaturi (zyrtec) si fiole de calciu si in continuare sa-l dau cu cerema de la A-derma , dup ce i-am dat medicatia si a papat bebe al meu de la ora 7 doarme linistit sper sa fie bine :)

      Ștergere
  43. Si bebelusul meu are dermatita atopica pe tot corpul inclusiv pe fata. Dermatita a aparut de la 3 saptamani si acum avem 9 saptamani si tot cu ea ne luptam. La noi functioneaza excelent cremele pe baza de pantenol (fie bepanten crema fie panthenol forte). Initial am dar cu bepanten crema dar fiind scumputa am ajuns la panthenol forte care e la fel de buna dar la jumatate de pret. Cum apar doua sau 3 bubite cum il dau cu panthenol forte si in 2 ore dispar, asta pentru ca panthenolul e antiiritan. Pe corp folosim tot panthenol forte si o crema hidratanta. Pana acum am observat ca cel mai bine functioneaza unguentele cu vaselina si lanolina care creeaza bariera la suprafata pielii si impiedica uscarea ei. Nu e cea mai fericita varianta dar urmeaza sa inlocuiesc unguentul cu unet de cacao sau shea si sa pastrez combinatia de : crema cu panthenol plus unt pentu hidratare si "sigilarea" pielii. Oricum e mai bine asa decat cu produse pe baza de cortizon (Elocom.. Advantan.. si altele) Inainte de cremele cu panthenol care au efect instant am folosit Stelatria de la Mustela pentru iritatii. A avut un efect minimal (ce-i drept nu e gama speciala pentru DA) care nu se compara cu efectul cremelor cu panthenol. Cred ca pana la urma o sa apelam la homeopatie pentru a scapa de DA pe perioade lungi de timp. E o afectiune cronica si nu cred se vindeca nici cu tratament homeopat ci doar se micsoreaza frecventa puseelor. Plus urmeaza vaccinarea de doua luni si am emotii. Si eu am avut ganduri de a renunta la vaccinare dar am zis ca mai bine trecem peste niste pusee de DA decat sa faca copilul meu tuberculoza sau hepatita B sau polio si sa stiu ca eu sunt responsabila de asa ceva. Nu mi-as ierta asta niciodata. Plus ca, cu cat scade nr. de copii vaccinati cu atat sunt sanse mai mari sa izbucneasca focare de infectie.

    RăspundeţiȘtergere
  44. Bebelusul meu are DA de la 3 saptamani. Nu stiu de ce a aparut (fondul este probabil genetic pentru ca si eu si tatal lui avem dermatita seboreica)dar a facut un puseu destul de urat la nivelul fetei (era toata fata uscata si rosie si aproape ca facuse cruste. Ce am incercat noi pana acum?
    1 Mustela stelatria (crema anti iritatii). NU e gama speciala pentru DA pentru ca la inceput nu stiam cu ce se mananca DA asa ca am zis sa iau o crema mai scumpa care sigur va avea efect. Ce e drept a ameliorat un pic situatia dar de revenire a pielii la aspectul normal nici vorba.
    2 Bepanthen crema : a functionat ca o vraja In cateva ore pielea aproape ca revenise la normal. Nici nu imi venea sa cred. Photoshop nu alta!. Si pentru ca bebe are DA pe tot corpul Bepanthen devine cam scump prin prisma cantitatii folosite asa ca am trecut la Panthenol forte care e la jumatate de pret si functioneaza la fel de bine. Pe fata, cum isi arata coltii DA cum il dau cu panthenol forte si suntem ca noi. Totusi pielea nu e coala de hartie. Daca te uiti cu atentie e inca usor rugoasa dar neiritata. Arata normal dar la mana se simte un pic. Deci am scapat de simptome dar DA e acolo. Pe corp e alta poveste. Folosim tot Panthenol forte dar acum "sigilam" pielea cu unguent cu tataneasa. Merge de minune si probabil ca efectul se datoreaza mai mult vaselinei si lanolinei din compozitie care isi fac treaba si sigileaza pielea. In prezent am sa caut sa inlocuiesc acest ungunet cu unt de cacao sau shea ca nici mie nu imi place vaselina pe pielicica lui dar oricum pentru moment e o solutie mai buna decat cremele pe baza de cortizon (Elocom, Advantan Milk... e.t.c) sau suprainfectiile si supurarile. Am vazut pe un site Panthenol de cumparat la sticluta si ma gandesc serios sa ii fac un amestec de unt de shea sau cacao cu panthenol ca sa nu mai dau cu doua creme. Nu de alta dar bebelusul meu se enerveaza maxim la cremuit si daca insist incepe intr-un final sa urle. Igiena zilnica e o provocare! Ps. Eu nu mai sterilizez biberoanele de la doua saptamani. Le spal, le clatesc si cam atat si suntem bine. Am renuntat la asta cand am vazut ca bebe dadea cu mainile pe fata si dupa aceea era cu ele in gura. Asa ca de ce sa ma chinui su sterilizare? Acum are manusi si le molfaie cu placere. Si-a gasit degetul mare prin manusi si continua sa suga!

    RăspundeţiȘtergere
  45. Buna,
    Multumim mult pentru info! Vad ca sunt multe mamici care au probleme similare cu ale noastre (suntem amandoi cu DA si eu si Ioan de un an si 9 luni). Am scris despre experienta noastra aici: www.jurnaldecomuniune.wordpress.com si sper sa fie folositoare cuiva :) Acum suntem bine, fara cortizon samd, doar cu tratament homeopat si bio integral.

    RăspundeţiȘtergere
  46. Buna,
    Aveti idee daca in cazul tratamentului homeopat mai trebuie sa continuam sa dam cu creme emoliente gen Avene, A-derma sau trebuie stopat acest tratament?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cel mai bine intrebati medicul care v-a prescris tratamentul homeopat. Menta e incompatibila cu homeopatia, nu stiu daca si ingredientele sintetice din cremele mentionat, dar e un subiect de studiat..

      Ștergere
  47. Eu as vrea sa iti recomand pentru dermatita atopica lotiune protectoare de la Gloves In A Bottle. Am folosit-o si am recomandat-o la cateva cunosinte sa o sa incerce si toate au zis ca functioneaza si au fost multumite. Sper sa va ajute si pe voi

    RăspundeţiȘtergere